Despre noi

Cea mai extinsa retea de dealeri si service auto din judet poarta un singur nume: Comautosport

In toate poveştile cu afaceri de succes există un moment când fondatorul ar putea să vândă afacerea pentru a-şi asigura un viitor confortabil la tropice. Dacă el alege în schimb să îşi responsabilizeze copiii şi să-i implice în companie, tocmai a dat un vis pe o afacere de familie. Cineva s-a gândit că astfel de persoane merită să aibă o companie a lor.

Sighiartau Ioan – fondator a unor afaceri acum de succes în diverse domenii, a fost entuziasmat de ideea unei reţele de reprezentante auto care “să creeze un mediu de afaceri mai bun pentru cei 7 copii ai lui şi “să promoveze o cultură de business” dincolo de orice noţiune de nepotism, greşit asociată ideii de “afacere de familie”. Astfel in urma cu 11 ani , inca din anul 2003 se gandea la dezvoltarea afacerii, investiind astfel in achizitia reprezentantei Dacia care exista pe piata bistriteana inca din 1990, nelimitandu-se la un singur brand in scurt timp aduce la Bistrita si reprezentanta Renault.

Dacă în Europa Occidentală numai 70% din afacerile de familie sunt încă gestionate de generaţia fondatoare, în Europa Centrală şi de Est procentul este de 92%. Ceea ce înseamnă că nici in România majoritatea familiilor antreprenoriale nu au trecut prin etapa succesiunii.

Transferul între generaţii se dovedeşte a fi o procedură extrem de complexă şi provocatoare, după cum spun atât specialiştii care analizează fenomenul cât şi cei care au fost implicaţi în acest proces. De la conştientizarea responsabilităţii pe care o implică un business de familie şi la asigurarea unei succesiuni astfel încât afacerea să supravieţuiască şi celei de-a doua generaţii până la acceptarea de către fondatori a faptului că vine un moment în care trebuie să predea ştafeta.

În acest context, cunoştinţele şi experienţa necesară pentru a gestiona şi rezolva provocările acestui proces tipic afacerilor de familie sunt minime şi destul de limitate în cadrul afacerilor de familie din Europa Centrală şi de Est, inclusiv din România.

“Afacerile de familie s-au dovedit cruciale pentru stabilitatea economiei europene. Aceste companii au un număr record de angajaţi în acest moment şi au continuat să investească în capitalul uman într-un moment în care Europa se confruntă cu rate mari de şomaj. Dar, în ciuda contribuţiei lor majore la economia europeană, multe afaceri de familie consideră mediul de reglementare presant, mai ales din punctul de vedere al impozitării.

Acum, directorul general Toadere Andrei este ginerele fondatorului si datorita faptului ca este pasionat de masini , pune accent pe calitate si pe client, duce mai departe cu mare responsabilitate ceea ce i-a fost incredintat.

Misiunea companiei

Misiunea noastra este de a inlesni achizitia unei masini noi de catre cei care inca nu au una. Este, fara indoiala, o misiune ambitioasa, insa Dacia poate raspunde acestei provocari gratie sprijinului acordat de Renault.

Viziunea companiei

Obiectivul Dacia este de a produce la standarde de calitate Renault si la costuri romanesti o gama de vehicule contemporane, robuste, fiabile si accesibile ca pret pentru clientii romani si straini care asteapta sa-si indeplineasca dorinta, de a putea cumpara un automobil de calitate.

Valorile nostre sunt generozitatea si ingeniozitatea, ambele orientate spre client.